Mosterd, brood & frites na de maaltijd …

 

Vandaag zijn we naar een wijnproeverij geweest waar we de heerlijkste wijnen hebben uitgezocht voor Antichic, samen met Jeroen [gastheer Antichic] en vrienden Astrid en Albert. Als gezellige afsluiter zijn we wezen lunchen. Na wat zoekwerk, want de maandag is best een lastige dag, hadden we een heerlijke zaak uitgezocht Catch by Simonis in Scheveningen Haven.

Prachtige zaak,

Prachtige inrichting,

Prachtige zon op een

Prachtige Herfstdag.

Iedereen weet dat de 5de P de P van Personeel is. En het waren bevallige dames. We hebben er 5 in totaal aan tafel gehad. Verse vis, heerlijke wijn, alles was top en toch kan het gebeuren dat er dan dingen zijn waardoor je de zaak minder waardeert. Toen de bevallige dame onze bestelling opnam hadden we een beetje brood met tapenade vooraf besteld, we hebben het nooit gezien. We hebben het netjes aangegeven met het uithalen van het voorgerecht en de dame zou het van de rekening halen. Oké, slordig maar kan gebeuren.

Het hoofdgerecht kwam, zag er top uit en zo smaakte het ook! Het garnituur wat erbij kwam, frites, mayo en salade, was voor 2 personen in plaats van 3. Omdat de andere 2 personen ook wel van een frietje hielden hebben we gelijk nog wat frites bijbesteld. De ontbrekende frites komen er gelijk aan, beloofde de bevallige dame ons. Je voelt hem al aankomen, ook deze kwamen nooit aan en ook de extra bijbestelde frites niet. En geen enkele dame in de buurt die we even konden aanschieten om ernaar te vragen. Tja dan heb je de keus: ik zeg het of ik zeg het niet. Natuurlijk was dit aan onze ‘horeca-tafel’ voer voor discussie. Maar goed, ja we [lees ik] hebben het gezegd. De dame vroeg of we de frites en salade nog wilden hebben, maar we hadden allemaal ons bord allang leeg. Op ons antwoord “nee dankjewel nu niet meer” kwam er een simpel “oké sorry dan.”

Tja wat doe je dan met je goede gedrag. Natuurlijk, fouten worden gemaakt, gelukkig is dat menselijk. Het gaat om het gevoel wat je bij de oplossingen krijgt en dat gevoel was hier niet goed. Na duidelijk heen en weer gepraat werd er uiteindelijk een dessert en koffie aangeboden, dus eind goed al goed.
Op weg naar huis bleef één zinnetje van de bevallige dame hangen: dat dit normaal gesproken nooit gebeurde. Checken is tegenwoordig zo gedaan want iedereen schrijft reviews op het internet, dus toch gegoogled en wat blijkt? De bevallige dame is een jokkebrok.

We hebben een fantastische dag gehad, heerlijk gegeten, en de beste les ever aan de Scheveningse gastdames gegeven, gratis en voor niks!! Gaat het niet zo als het heurt, denk dan in Oplossingen!!!

Gelukkig maken ook wij weleens fouten 😉 en hoor ik je denken hoe doen jullie dat dan bij jullie zaken Cappucino Rotterdam en Antichic? Bij Cappucino Rotterdam horen we bijvoorbeeld wel eens bij het uithalen van de Cappuccino dat de temperatuur wel warmer mocht dan is ons actie ondanks het lege kopje,gelijk een nieuwe!

Mocht je dit anders ervaren als je bij ons bent, laat het dan vooral weten. Dan kunnen we er wat mee doen, we waarderen juist alle feedback. Natuurlijk kan dit in de zaken maar zeker ook via mail, twitter of facebook! Want we houden van alles wat sociaal is 😉

Ank

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *